Plass Data gør markedsføring til sit fjerde forretningsområde

  • september 26th, 2017

Holbæk-virksomheden er ved at opbygge et team, der skal hjælpe både eksisterende og nye kunder med hjemmesider og andre former markedsføring. Teamet består af to sælgere, mediegrafiker Lisbeth Buch og en webprogrammør, mens en online-ekspert ventes ansat i løbet af de kommende måneder.

Plass Data leverer store og komplicerede it-løsninger til ejendomsmæglere i Danmark, og via det tætte samarbejde med mæglerne har Holbæk-virksomheden oplevet en stigende efterspørgsel på løsninger inden for elektronisk markedsføring. Derfor er Plass Data i øjeblikket i gang med at etablere en helt ny afdeling, der kan bistå både ejendomsmæglere men også alle andre virksomheder med især online-markedsføring. Senest er den lokale mediegrafiker Lisbeth Buch ansat, og inden for få måneder vil afdelingen tælle fem medarbejdere, vurderer Karsten Hector, der er administrerende direktør i Holbæk-virksomheden.
Ud over at udvikle it-systemer til flere af de største ejendomsmæglerkæder i Danmark leverer Plass Data også løsninger til især banksektoren. Desuden sælger og udvikler virksomheden programmet DVI, der hjælper med at identificere ofre ved især naturkatastrofer i flere verdensdele. Og nu kommer så markedsføring ind som et fjerde forretningsområde.
”Når vi er i kontakt med vores egne kunder, fx ejendomsmæglerne, kan vi mærke, at de gerne vil noget nyt med deres markedsføring, men de er lidt i tvivl om, hvor de skal gå hen. De er som så mange andre i en overgangsfase mellem traditionel markedsføring og den elektroniske markedsføring, og det er noget, vi rigtigt gerne vil hjælpe både dem og andre med”, fortæller Karsten Hector om den nye afdeling, der er under opbygning.

Stærk inden for online-markedsføring
Foreløbigt er der ansat en sælger, der målrettet skal finde kunder med behov for at få løst markedsføringsopgaver. I forvejen råder virksomheden over adskillige systemudviklere, og næste step er at få ansat en person, der er stærk i online-markedsføring. Senest er den lokale grafiker Lisbeth Buch blevet hyret ind til det nye team, og den grafiske ekspertise passer perfekt til Plass Datas strategi, forklarer Karsten Hector:
”Vi ved noget om it, vi har sælgerne, og nu får vi også en grafiker, så vi kan give vores kunder nogle løsninger, der både teknisk og i design matcher kravene anno 2017. Vores mål er, at vi skal blive rigtigt stærke på onlinedelen – det er her fremtiden ligger hos de virksomheder, vi gerne vil hjælpe”.

Klar til at investere
Lisbeth Buch har de seneste fire år arbejdet som selvstændig under eget navn efter en årrække som grafiker hos trykkeriet Prinfo i Holbæk. Hun tager sine egne kunder med over til Plass Data, hvor hun begynder 1. oktober. Men allerede nu er den lokale grafiker begyndt at løse opgaver for Plass Data – blandt andet skal der designes flere hjemmesider til nye kunder, som virksomhedens sælgere har fundet blandt andet i lokalområdet.
”Vi har oplevet efterspørgsel på markedsføring hos de ejendomsmæglere, vi arbejder sammen med, men vores første erfaring også, at der også i andre brancher er brug for en virksomhed, der kan håndtere en samlet online-markedsføring effektivt og på et lidt højere niveau end Facebook-delinger. Det er i det marked, vi ser nogle muligheder både lokalt og på nationalt niveau, og vi er klar til at investere for at komme ind på markedet”, fortæller Karsten Hector, der sammen med sine 32 medarbejdere sidste år omsatte for 36 mio. kroner.

Karsten Hector har pr. 1. oktober ansat den lokale mediegrafiker Lisbeth Buch. Hun indgår i det nye Plass Data-team, der skal levere markedsføringsløsninger til erhvervslivet.
Yderligere info: Adm. dir. Karsten Hector, 20 80 51 42